Montessori leraren Versus klassieke leraren


Er zijn tegenwoordig veel alternatieve scholen. Maar ze zijn niet altijd zo populair als we van dergelijke soorten scholen zouden verwachten. De meest populaire van hen zijn de scholen onder leiding van de pedagogie van Maria Montessori.
dobrý nápad
Deze leraren zijn echt anders.
De Maria Montessori School wordt algemeen beschouwd als een school die kinderen voorbereidt en beleeft op het leven en bovenal onafhankelijk is. Daarom wordt de leraar van deze school niet als een leider en autoriteit genomen, maar als een facilitator.Dit betekent dat je meer aandacht besteedt aan het verloop van de les dan aan de inhoud van de les. In traditionele scholen is een leraar een persoon aan wie een leerling moet gehoorzamen, hij moet zijn instructies volgen, en de rol van de leraar is dominant en actief, dat het slecht is dat het niet volgens zijn verzoek is gedaan. Daarom wordt het kind beschouwd als een passieve ontvanger van informatie die van de leraar wordt ontvangen. Zelfs in traditionele scholen zou het niet beter zijn als de rol van leraren minder prominent was.
alle leraren op traditionele scholen hebben de sociale ontwikkeling van het kind als hoofddoel en kunnen het kind zoveel mogelijk kennis geven. De meeste activiteiten die in traditionele scholen de voorkeur krijgen, dragen weinig bij aan de belangen van het kind, die belangrijk zijn tijdens zijn gevoelige periode. Marie Montessori \’ s aanpak is om dit te voorkomen. Het kind kiest zijn werk op een gevoelig moment volgens zijn Interesses en capaciteiten. Wat de leraar wil dat het kind onder de knie krijgt, is niet het belangrijkste.
Een mens zal niet zijn hele leven alleen door een bepaald gezag geleid worden, en hoe eerder we het kind vrije keuze beginnen te geven, hoe gemakkelijker het voor hem in het leven zal zijn.
Het is geschikt voor kinderen. Groepswerk is optioneel
。 Leraren laten studenten de baan kiezen die ze willen. Ze kunnen bewegen en praten zonder anderen te storen. Deze methode is geschikt voor kinderen, omdat het geen schoolbank hoeft te zijn, werken met goede vrienden, taken uitvoeren op een aangename plek.
učení v lese
dus wat is het verschil.
· leraren zijn vrienden·geen autoriteit· 30] * meer steun ten behoeve van het kind
· vrije keuze van het kind
* meer samenwerking met vrienden en ouders
.